За допомогою гри можна прищепити дитині всі необхідні йому знання, комунікативні навички, вміння правильно висловлювати свої думки, почуття і т. д.
Саме в грі діти вчаться спілкуванню один з одним, підпорядковувати свої
інтереси інтересам інших. Гра сприяє становленню
довільної пам'яті, уваги і мислення дитини,
створює реальні умови для розвитку багатьох навичок та вмінь, необхідних дитині
для успішного переходу до Нової української школи
Ігри на розвиток комунікативних
навичок
Вправа «Знайомство»
Учасники
по колу починають плескати два рази в долоні, два рази по колінах. У той час
коли провідний плескає в долоні він називає своє ім'я два рази, коли він
плескає по колінах він називає ім'я будь-якої людини як сидить в колі два рази,
далі гру продовжує той, кого назвали, гра йде до того моменту, поки всі не
познайомляться. Гра носить розважальну і розслаблюючу функції.
Вправа «Привіт»
Мета: розвиток
комунікативних умінь у дітей.
Учасники ходять по залу і вітаються одне з одним за руку, промовляючи : «Привіт! Як твої справи?». Вітаючись з одним учасником, можна не звільняти руку, тоді як другою почати вітатися ще з кимось. Постійно підтримувати контакт з одним із учасником гри.
Вправа «Акваріум»
Мета: розвиток
дружньої взаємодії взаємодопомоги.
Психолог: - Уявіть, що наша кімната це великий акваріум, а в ньому плавають різнокольорові рибки. Ви тепер-рибки, котрі повільно пливуть і розглядають все навколо. При цьому кожен має тримати на голові кольорову серветку. Рухайтеся так, щоб серветка не впала. Рибка, в котрої впаде серветка, залишається на місці й не може більше рухатись. Їй допоможе інша рибка, яка допливе на дно акваріуму та дістане серветку.
Гра
«Скло»
(на розвиток невербальної комунікації)
Завдання.
Діти повертаються один до одного і уявляють, що між ними товсте скло. Один
одному без слів передають інформацію:
- На вулиці холодно, ти забув одягти шапку;
-
Іди додому-вже пізно;
-
Скоро обід. Іди їсти. Мама кличе;
-
Виходь. Разом підемо гуляти;
-
Я не можу відкрити двері
- Мене ображають великі хлопчики.
«Дракончик ловить свій хвіст»
Комунікативна гра для дітей. Вона сприяє згуртуванню групи. Діти стають «паровозиком», тримаючись за пояс того хто стоїть попереду. Під звуки музики перший учасник (голова дракона) намагається зловити останнього (хвіст дракона), решта міцно тримаються один за одного.
Гра «Спільний малюнок»
Завдання. Психолог починає малюнок,
діти по черзі продовжують його,
пояснюючи свій задум. Малюнок поповнюється новими елементами від кожної дитини
Гра «Сонячні промінці»
Мета: сприяння згуртуванню дітей,
створення позитивної атмосфри в групі.
Діти стоять, простягнувши руки вперед. Зьєднали їх у центрі кола. Тихо постояли в такій позі, намагаючись відчути себе сонячним промінцем.
Вправа « Башточка дружби»
Мета: установлення позитивного
емоційного настрою в групі.
Діти стискають міцно кулачки та будують
«башточку», ставлячи кулачки один на одного.
Гра «Новосілля»
Завдання.
Дітям пропонується намалювати свої портрети і «посилити» їх
у будиночку, малюнок якого (с пустими вікнами) висить на дошці.
Вправа «Рух по колу»
Всі учасники закривають очі. Ведучий передає який-небудь рух (прим. поплескати по плечу), сусідові справа, той не відкриваючи очей, повинен передати цей же рух, і тільки потім відкриває очі. Гра проходить дуже бурхливо і цікаво. Зазвичай, початкове рух змінюється до невпізнанності, що приводить всіх у захват.
Гра «Ласкаве ім'я».
Діти стають в коло, в центр якого
виходить кожен з них по черзі. Решта дітей за допомогою ведучого називають
варіанти ласкавого імені дитини, що знаходиться в центрі круга.
Гра «Ввічливі слова»
навчає поваги та ввічливості. Діти стають в
коло і кидають один одному м'яч, вимовляючи ввічливі слова привітання,
вибачення, прощання або подяки.
Гра «Подарунок на всіх»
розвиває вміння дружити, розуміти і радувати
інших. Дітям по черзі дається завдання: «Якщо ти раптом став чарівником, що ти
всім нам подаруєш?» Наприкінці гри провести конкурс, чий подарунок найкращий.
Гра «Чарівний букет квітів»
вчить помічати позитивні якості інших дітей, робити компліменти, бути уважним, розвиває доброзичливі відносини. На підлозі розстелити шматок зеленої тканини. Це галявина. Чого на ній не вистачає? Квітів. Потрібно прикрасити цю галявинку квітами з пелюсток, кожна пелюстка - це комплімент, добре і ніжне слово будь-якому малюкові. Таким чином, дорослий підводить до думки, що потрібно бути добрим і уважним до оточуючих і прикрашати життя хорошими словами.
Гра «Знайди свою
половинку»
Завдання. На килимку лежать метелики без
крил. Кожна дитина має знайти іншу дитину , у якої є крильце з таким самим
малюнком. Домовитися
з нею і разом повернути крильця метелику.
Гра «Що
в чарівній скрині»
(на розвиток вербальної комунікації)
Оснащення: скринька, різні предмети.
Хід гри: психолог кладе на стіл скриньку,
всередині якої знаходиться який - небудь предмет. За допомогою лічилки
вибирається той, хто водить. Він заглядає в скриньку. Решта учасників задають
йому питання про колір, форму, призначення предмета, що лежить в скриньці.
Ведучому
потрібно відповідати на всі питання словами «так» чи «ні». Той, хто першим
назве те, що знаходиться в скриньці, стає ведучим. Педагог кладе в скриньку
інший предмет, гра поновлюється.
Гра «Я-різний»
Завдання . Дитина малює себе на трьох малюнках: який він був раніше,який він зараз і
яким він хотів би бути в майбутньому.
"Опиши друга"
Двоє дітей стають спиною один до
одного і по черзі описують зачіску, одяг іншого, а потім, з'ясовується, хто описав
точніше;
"Подаруй
подарунок другу"
За допомогою міміки і жестів діти зображують
подарунок і дарують його один одному;
"Царівна
- Несміяна"
Діти намагаються розвеселити одну дитину різними
способами:розповідають анекдот, веселу історію,
пропонують гру ... .
Немає коментарів:
Дописати коментар